REGULAMIN
SKLEPU INTERNETOWEGO AKADEMIA ONLY BEAUTY
§1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy
Regulamin określa zasady obowiązujące w Sklepie Akademia Only Beauty.
2. Klient
chcąc dokonać zakupu, jest zobowiązany do zaakceptowania Regulaminu.
3. Sklep internetowy jest dostępny na stronie https://akademiaonlybeauty.pl/sklep/ oraz jest prowadzony przez Sprzedawcę.
4.
Klient może kontaktować się ze
Sprzedawcą:
a) telefonicznie:
726-815-472
b) korespondencyjnie: Akademia
Only Beauty ul. Zeylanda 1, 60-660 Poznań
§2
DEFINICJE
Pojęcia
użyte w Regulaminie oznaczają:
1.
Sprzedawca – Natalia
Olejnik prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Natalia Olejnik Noelle z
siedzibą przy ul. Janusza Zeylanda, nr 1, 60-808 Poznań, NIP: 7773076925 zgodnie z dokumentem wygenerowanym z systemu
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
2.
Klient lub
Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna
lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną składająca Zamówienie w
ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3.
Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą
umowę w ramach Sklepu w
rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego.
4.
Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność
prawną, wykonująca
we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
5.
Regulamin– niniejszy Regulamin Sklepu, określający warunki i
zasady korzystania ze Sklepu.
6. Sklep Internetowy– sklep internetowy dostępny pod adresem https://akademiaonlybeauty.pl/sklep/
.
7.
Produkt – towary i
materiały zakupione
w Sklepie.
8. Umowa
Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy
Sprzedawcą
a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
9. Kodeks
Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr
16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
10. Zamówienie – czynność
Klienta zmierzająca bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą na warunkach wskazanych w niniejszym Regulaminie.
11. Formularz
zamówienia – formularz Sklepu, za pomocą którego, Klient może
złożyć Zamówienie i zrealizować Umowę Sprzedaży.
12. Rejestracja –podanie danych
przez Klienta Sklepu.
13. Płatność – wpłata na
konto Sprzedawcy lub przy odbiorze Produktu.
14. Dni robocze – dni tygodnia od
poniedziałku do piątku, poza dniami ustawowo wolnymi od pracy.
§3
ZAMÓWIENIA
- Klient po wybraniu Produktu i kliknięciu „Dodaj
do koszyka” dodaje Produkt do koszyka zakupowego. Po kliknięciu w przycisk „Przejdź do kasy” Klient zostanie przeniesiony do formularza zamówienia. - Klient ma możliwość wpisania kody rabatowego, w okienku „Kod kuponu”. Klikając
„Zastosuj kupon” cena odpowiednio ulegnie modyfikacji.
- W Formularzu zamówienia, Klient ma obowiązek podania następujących
danych:
a) imienia i nazwiska,
b) nazwy firmy,
c) adresu,
d) numeru telefonu,
e) adresu e-mail,
f) akceptacja Regulaminu, która jest niezbędna do
złożenia Zamówienia.
- Kliknięcie w przycisk „Kupuję i płacę”, związane jest z obowiązkiem
uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty.
- Klient dokonuje zapłaty poprzez wybór jednej z formy płatności,
dostępnej
w Sklepie, a następnie dokonuje wpłaty. - Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest e-mailem wysłanym na adres mailowy
podany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
- Umowa ze Sprzedawcą zostaje zawarta po otrzymaniu potwierdzenia
wysłanego na adres e-mail Klienta.
§4
DOSTAWY
1. Wysyłka
Produktu nastąpi w terminie do 4 dni roboczych od momentu przyjęcia Zamówienia
do realizacji.
2. Dostawy
odbywają się w dni robocze, od poniedziałku do piątku.
3. Klient
może skorzystać z form dostawy:
a) Przesyłka kurierska
b) Przesyłka kurierska za pobraniem
c) Odbiór osobisty
4. W
przypadku wyboru przez Klienta płatności w formie przedpłaty czas wysyłki
Produktu liczy się od dnia uznania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
5. W
przypadku wyboru formy płatności za pobraniem – czas realizacji Zamówienia
liczony jest od momentu otrzymania od Sprzedawcy wiadomości e-mail
potwierdzającej złożenie Zamówienia.
6. Przyjmuje
się, że dzień zapłaty, to dzień uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
§5
PŁATNOŚCI
1. Ceny Produktów zamieszczone na stronie internetowej
Sklepu są cenami brutto
i zawierają wszystkie podatki wymagane przez obowiązujące przepisy prawne (w
tym podatek VAT).
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen
Produktów. Nie ma to wpływu na Zamówienia, które zostały złożone przed datą
wejścia w życie którejkolwiek ze zmian. Szczegóły i czas trwania zawsze zawarte
są w opisie danego Produktu.
3.
W Sklepie są dostępne następujące
opcje płatności:
a)
przelewem bankowym – płatne
bezpośrednio na konto Sprzedawcy. Zamówienie zostanie
anulowane, jeśli nie zostanie opłacone do 5 dni roboczych.
b)
Za pobraniem.
4. Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura.
§6
REKLAMACJE
1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od
wad.
2. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta za wady,
jeżeli Produkt ma wadę fizyczną lub prawną.
3.
W przypadku sprzedaży Produktu w obrocie między przedsiębiorcami
strony wyłączają odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi za wady fizyczne i
prawne rzeczy.
4. Reklamacja powinna zostać przesłana na adres e-mail
Sprzedawcy podany
w niniejszym Regulaminie.
5. Sprzedawca ponosi koszty przesyłki wadliwego Produktu.
6. Sprzedawca odpowiada na kompletną reklamację w
terminie do 14 dni
od otrzymania reklamacji i informuje Klienta o dalszym postępowaniu.
7.
Klient może skorzystać z formularza reklamacji stanowiącego załącznik do
niniejszego Regulaminu, ale nie jest to warunek
konieczny.
§7
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy
w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny.
2. Klient chcący skorzystać z prawa odstąpienia od umowy,
składa oświadczenie i przekazuje je Sprzedawcy.
3.
Przykładowa treść oświadczenia (formularza) o odstąpieniu od umowy znajduje
się w załączniku do niniejszego regulaminu.
4.
Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić
Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
5.
Sprzedawca
dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego
użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu,
który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
6. Klient może wskazać numer rachunku bankowego na który Sprzedawca
zwróci środki. W każdym przypadku Konsument nie ponosi żadnych opłat w związku
z tym zwrotem.
7.
Sprzedawca
nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego
dodatkowych kosztów, jeżeli Konsument w trakcie składania Zamówienia wybrał
sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia
oferowany przez Sprzedawcę
8. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkty do Sprzedawcy
niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym
odstąpił od Umowy Sprzedaży. Termin jest zachowany, jeżeli Konsument przed
upływem terminu 14 dni odeśle zwracany Produkt na adres Sprzedawcy.
9. Konsument pokrywa koszty odesłania Produktu do Sprzedawcy.
10. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości
Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza
konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu (Klient
nie powinien użytkować Produktu a jedynie przymierzyć).
11. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi w wypadkach:
a) świadczeń o właściwościach określonych przez Konsumenta w złożonym
przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą (np. zamówienie
indywidualne);
b) świadczeń których przedmiotem jest rzecz ulegająca szybkiemu
zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
c) świadczeń, których przedmiotem jest Produkt dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze
względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie
zostało otwarte po dostarczeniu (np. bielizna, stroje kąpielowe);
d) świadczeń, których przedmiotem są rzeczy, które po dostarczeniu,
ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami;
e) świadczeń, które są wyraźnie dostosowane do indywidualnych potrzeb
Konsumenta.
§8
PRAWA AUTORSKIE
Wszelkie treści, materiały
elektroniczne i Produkty oraz usługi świadczone przez Sprzedawcę, dostępne w
Sklepie, stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie
autorskim i prawach pokrewnych, podlegają ochronie prawnej i stanowią własność
intelektualną Sprzedawcy.
§9
DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
Szczegółowe związane
z przetwarzaniem danych osobowych, zostały opisane w Polityce prywatności,
która znajduje się pod adresem: https://akademiaonlybeauty.pl/polityka-prywatnosci/
§10
POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA SPORÓW
I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ PRZEZ KONSUMENTA
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych
sporów wynikłych w związku
z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu na drodze postępowania
mediacyjnego. Szczegóły zostaną określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma
możliwość m.in. do:
a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego z wnioskiem
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy,
b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu
między Klientem a Sprzedawcą,
c) bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego
(miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której
statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów,
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
3.
Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na
stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach
i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych,
do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów lub Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej.
4.
Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod
adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego
zobowiązań umownych wynikających
z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów prawa– w zakresie,
w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji stronie internetowej
Sprzedawcy.
2. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się
wersję Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
3. W przypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienie
niniejszego Regulaminu okazało się niezgodne z powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa i naruszające interesy konsumentów, Sprzedawca deklaruje
zastosowanie wskazanego, poprawnego postanowienia.
4.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który
jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego,
zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi przepisami Kodeksu
postępowania cywilnego.
5.
Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie
jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, zostaje
poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
6. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie
mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w
szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej
konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o
Ochronie Danych Osobowych (RODO).
ZAŁĄCZNIK nr 1 – WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO
Miejscowość, data:
…………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania: ……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Reklamacja Produktu
Niniejszym
zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu……………………………………………….
Produkt ……………………………………………………… ………………………………………………………[informacja o produkcie] jest
wadliwy.
Wada
polega na …………………………………………………………………………………. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………….……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..[opis
wady].
Wada
została stwierdzona w dniu…………………………………………………..
Z
uwagi na powyższe, żądam:
ð
wymiany towaru na nowy (art.
561 § 1 kc)
ð
nieodpłatnej naprawy towaru
(art. 561 § 1 kc)
ð
obniżenia ceny towaru o
kwotę ………………….. zł, słownie: …………………………………………… zł (art. 560 § 1 kc),
ð
odstępuję od umowy (art.
560 § 1kc).
Numer
rachunku bankowego do zwrotu środków: …………………………………………………………………………………………………………………………
Posiadacz
rachunku bankowego: ………………………………..………………………………….
Data:
____________________ Podpis
Konsumenta: __________________
ZAŁĄCZNIK nr 2 – WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Miejscowość, data:
…………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania: ……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Oświadczenie
o
odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa
Niniejszym
oświadczam, że odstępuję od umowy …………………………………………….
nr …………………………………….. zawartej dnia
………………………………………… dotyczącej następujących
rzeczy ……………………………………………………………….……………………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………………………..
[opisać rzecz].
Proszę
o zwrot kwoty ……………… zł (słownie
………………………………………………………złotych) poprzez:
ð
przekaz pocztowy na adres
………………………………………………………………..…. [wypełnić
jeśli dotyczy]
ð
na rachunek bankowy o
numerze:
…………………………………………………………………………………………
[wypełnić jeśli dotyczy],
Data:
_____________________ Podpis
Konsumenta: _____________